Hangulatom a tetőfokán.
Kedden egész nap az évfolyamdogámat, a vizu óratervezetet, a nyelvtan beadandót, vizura a rajzokat csináltam, és nem tudtam német irodalom ZH-ra tanulni. Gondoltam, majd nem megyek be.
Szerdán reggel 8-tól termismeret videós bemutatónk volt, aztán egy óra szünet. Befejeztem a vizut és a nyelvtant. Vizun beadtam az óratervezetet és a rajzokat, eddig oké. Megbeszéltük, hogy megkérjük Stoyant, hogy ezt a ZH-t tegyük át jövő hétre, mert mára senki nem tudott tanulni a sok beadandó miatt. Mentünk leadni az évfolyamdogánkat, de Batári előtt találkoztunk Stoyannal, és a Szilvi megkérte, hogy ne írjunk. Erre ő a képünkbe röhögött, és közölte, hogy "hahaha, de meg fogják írni!" Álltunk ott, és senki nem tudott mosolyogni ezen a kedves tréfán. Szokása szerint mosolyogva mondta, hogy "biztosan tanultak valamit"; mi meg közöltük, hogy "nem, tanárnő, ki se nyitottuk". Aztán megint nevetett és megint közölte, hogy de akkoris megírjuk. Látta, hogy ott állunk a tízoldalas német évolyamdogáinkkal, mondtuk neki a vizut és a nyelvtant is, de szinte élvezte, hogy kicseszhet még velünk. És elment. Én meg jó ideges lettem, mert mostmár muszáj volt bemennem, hiszen látott.
Bementem Batárihoz leadni az évfolyamdogámat, aki közölte, hogy mindez szép és jó, de nem elég a végére odaírni a forrásokat, hanem minden bekezdés/rész után írjam oda, hogy az éppen honnan van, és hozzam vissza holnap. Én meg álltam, mosolyogni már nem tudtam, nagyon figyelnem kellett, hogy ne vágjam a fejéhez az egészet, vagy ne sírjam el magam. Ezért nem tanultam a Stoyanos ZH-ra, hogy aztán azt mondják, hogy vigyem haza?? Ezért szenvedtem az Ágival napokat, hogy aztán kapjak még egy napot?
Beültem Stoyanos ZH-ra, de a ZH kiosztása után páran mondtuk, hogy akkor mi ezt be is adnánk. Erre megint mosolygott, és közölte, hogy muszáj megpróbálni. Odaírtunk 2 szót, aztán többnyire csak üldögéltünk, de már a faszom kivolt Stoyan folytonos természetellenes, idegesítő mosolygásával, a némettel, a beadandókkal, az egésszel. Fél óra után aztán nagy kegyesen megengedte, hogy beadjuk, de persze még meg kellett jegyeznie, hogy tanulás nélkül is meg lehetett volna írni. Persze, hogyne.
Aztán szép lassan mindenki beadta, és folytattuk az órát. Nekem nem volt könyvem, mert úgy volt, hogy nem jövök be, erre elkezdett németül csesztetni, és egyébként is egész órán láttam rajta, hogy mennyire hülyének hisz, többek között sztem azért, mert a gyermekirodalom ZH-mat is 1-esre írtam, arra se volt időm készülni (persze, egész hétvégén lovagoltam). És igazából az a legidegesítőbb, hogy komolyan azt hiszi, hogy hülye vagyok, de hát nulla perc tanulással ki írná meg ötösre a ZH-kat? Arra kellett rájönnöm, hogy nem nagyon van ember a földön, akit jobban utálnék Stoyannál. Annak ellenére, hogy Johanna meg nagyon szerette, és szeretni még mindig, jóba is vannak. Na ebben az egyben nem hasonlítunk Johannával.
Aztán a többi órán meg arra kellett rájönnöm, hogy igazából a ZH-k és a beadandók utálata abból ered, hogy nagyjából alig van 1-2 tanárom, akit szeretek és akire felnézek. Az egyik Tóth Bea, és még talán Pákozdi Erika és Rácz Kati. Ők tényleg olyan tanárok, akik normálisak, határozottak, jók, és akikre fel lehet nézni, a többi mind vagy egy csőtömeg, katasztrófa, vagy totál közömbös. Tegnap is ott volt reggel Preisinger Zsuzsa, aki annyira ellenszenves.. Aztán Stoyan. Aztán Hangay, aki nyelvtantanár létére nem tud beszélni, azt mondja, hogy "nézzük meg a irodalomba"!! Hogy lehet magyar nyelvtan tanár, aki nem tud beszélni érelmesen?? Szerintem vicc, szánalom! Ezen kívül Palotásról ne is beszéljünk..
Hiányoznak az értelmes, szigorú tanárok, és főleg: a férfi tanárok. Hangayn kívül egy férfi tanárom sincs, és azt hiszem, ő sem számít nagyon férfinak.. Azt Istvánban, de előtte is rengeteg férfitanárom volt, most meg körül vagyok véve nőkkel, tanárokkal és csoptársakkal. Néha őrjítő tud lenni.
Bárcsak egész nap a lovardában lehetnék, bárcsak feküdhetnék a fűben, lenne meleg, napsütés, és ne gondolnék közben a pénteki matek ZH-ra, a hétfői termismeret beadandóra és technika ZH-ra, a keddi neveléselmélet ZH-ra, és a szerdai német ZH-ra.. És még arra, amik ezután jönnek, ZH-k, beadandók, és a végén vizsgák, szigorlatok. Vajon miért jó a társadalomnak, hogy folyton stresszben kell élni??